Овај текст је настао кроз увођење и извођење предмета под називом Експерименталне методе и технике који је део студијског програма Одељења за психологију, Филозофског факултета, Универзитета у Београду. Од свог званичног почетка, школске 2006/2007 године, курс је конципиран тако да се у оквиру њега литература проучава динамично и варијабилно, у зависности од преференција полазника, колега или студената, као и у зависности од изабраних експерименталних процедура које су током протеклих година биле разрађиване. Део изабраних процедура био је детерминисан и традицијом београдске експерименталне школе која је највише примењивала процедуре у циљу изучавања проблема који припадају областима визуелне перцепције и когниције, посебно психолингвистике. Обавезни део корпуса експерименталних процедура били су задаци лексичке одлуке, верификације, визуелне дискриминације, визуелне и меморијске претраге итд. Са развојем интересовања и сазревањем курса, студенти су периодично ширили поље интересовања и почели са применом експерименталних поступака и у локално традиционалним не-експерименталним областима психологије, првенствено у области социјалне психологије, психологије индивидуалних разлика, психологији способности и сл., тако да је скуп експерименталних процедура временом бивао све шири. Избор приказаних процедура био је одређен и ауторовим преференцијама према научним дисциплинама и областима блиским интересовањима која су првенствено концентрисана у областима визуелне перцепције и когниције.
Рецензију рукописа су 2016. године обавили др Вања Ковић, професор Филозофског факултета, Универзитета у Београду и др Страхиња Димитријевић, професор Филозофског факултета, Универзитета у Бањој Луци.